Door digitalisering, een explosie van media-kanalen en een overvloed aan content, is aandacht schaars. Consumenten besteden hun aandacht alleen aan content en merken die er voor hen toe doen en die – hoe kan het ook anders – de aandacht trekken. Hoe zorg je er als merk voor dat jouw boodschap de aandacht trekt en […]
Masterclass Aandachtsmarketing
Door digitalisering, een explosie van media-kanalen en een overvloed aan content, is aandacht schaars. Consumenten besteden hun aandacht alleen aan content en merken die er voor hen toe doen en die – hoe kan het ook anders – de aandacht trekken. Hoe zorg je er als merk voor dat jouw boodschap de aandacht trekt en de consument bereikt? Klaas Weima vertelt hier tijdens deze Masterclass alles over aan de hand van zijn zelf ontwikkelde canvasmodel wat hij beschrijft in zijn boek “Aandachtsmarketing”.
Wat kan je verwachten van deze masterclass?
Tijdens deze masterclass leer je hoe je aan de hand van zes wetenschappelijk bewezen aandachtstrekkers jouw boodschap op een effectieve manier overdraagt.
Klaas Weima (Energize) licht aan de hand van empirische observaties toe waarom aandacht superschaars is. Waar moet je als marketeer rekening mee houden voor het bereiken van je doelgroep? Klaas illustreert wetenschappelijk onderzoek dat ten grondslag ligt aan de aandachtstrekkers, ondersteund met leuke praktische voorbeelden.
Over de spreker
Klaas Weima is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Webvertising en Verdiende aandacht, waarvan de laatste werd genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Daarnaast is hij oprichter van Energize, het marketingbureau voor verdiende aandacht. Klaas blogt voor Marketingfacts, heeft een vaste rubriek in Adformatie, is gastdocent aan de Nyenrode Business Universiteit en host van de prijswinnende podcast CMOtalk.
Voor wie is dit interessant?
De masterclass is relevant voor marketeers en ondernemers die op zoek zijn naar hun doelgroepen en hiermee effectief willen communiceren.
Wanneer en waar
De masterclass wordt gegeven op 9 juli 2020 van 15.00 tot 16.00 uur via Zoom. Je ontvangt de inlog vooraf via e-mail.
Kosten
Clever Campus heeft als doel marketeers sneller te laten leren, zodat we verspillingen in marketing (geld & tijd) kunnen voorkomen. We vinden het belangrijk dat deze kennis voor iedereen toegankelijk is en daarom zijn al onze campus sessies gratis.
Overtuigd?
Meld je dan hieronder gelijk aan. Je ontvangt per e-mail een bevestiging van je inschrijving. We kijken uit naar je deelname!
Urenschema
9 juli
- 15.00 - 16.00
- Masterclass Aandachtsmarketing
- Online sessie over hoe je aandacht voor je merk verdient
-
Sprekers:
Klaas Weima