In oktober 2020 werd Google Analytics 4 (GA4) gelanceerd. Een compleet vernieuwd analyse platform, gebaseerd op een event-driven datamodel, waarbij de nadruk ligt op waardevolle bezoekers en interacties. Google Analytics 4 draait momenteel nog…
TikTok, Snapchat en Pinterest maken hun opmars in social advertising en gaan de concurrentie aan met de social media gigant Facebook. Tóch kun je met Facebook advertenties nog steeds een grote doelgroep bereiken. Om deze reden blijft het platform…
Interactiviteit in e-mail is een trend die zich al een aantal jaar doorzet. Omdat e-mailclients de mogelijkheden met CSS steeds meer en beter integreren, zie je dat het aantal mogelijkheden voor het toepassen van interactiviteit in e-mail groeit.…
Een welbekende (en belangrijke) KPI voor veel (e-mail)marketeers is de open rate. Met de komst van iOS 15 wordt het meten van deze KPI een stuk minder betrouwbaar. In deze blog willen we je meer vertellen over de werking van Apple Mail Privacy…
Het schrijven van een goede webtekst lijkt misschien niet al te moeilijk, maar toch zijn er een hoop zaken waar je rekening mee moet houden bij het schrijven én plaatsen van een online tekst. Hoe maak je bijvoorbeeld een tekst die goed vindbaar…
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Om data driven en fact based te kunnen werken, is het van groot belang dat je inzicht hebt in de resultaten van je marketing inspanningen. Om inzicht te krijgen in die biljoenen rijen data die dagelijks…
Waarschijnlijk heb je er als marketeer wel eens iets over gehoord: de beïnvloedingstechnieken van Robert Cialdini. In deze blog vertellen we je wat deze principes zijn, wat ze betekenen én hoe je deze kan toepassen in jouw marketingcampagnes! …
Influencer marketing is een hot topic in de marketingwereld. Steeds meer bedrijven gaan in zee met een influencer. Maar wat kun je beter wel en niet doen als het gaat om een samenwerking met deze personen? Wij vertellen je alle do’s…
In oktober kondigde Google de volgende generatie van Google Analytics aan: Google Analytics 4 (GA4). Het is de bedoeling dat GA4 het huidige Google Analytics uiteindelijk zal vervangen. In deze blog zullen we je alles vertellen over de nieuwe…
Overstappen op Google Analytics 4
Data, Geen categorie, MediaDe basisprincipes van succesvolle Facebook Advertenties
MediaInteractieve elementen in e-mail
E-mailApple Mail Privacy Protection – iOS 15
Data, E-mail, Geen categorie5 SEO tips voor een goede webtekst
Geen categorie, Kennis, MediaDatavisualisatie: Dashboarding
Data7 verleidingstechnieken die al jaren zorgen voor meer aankopen
MediaDo’s en don’ts bij influencer marketing
Data, MediaGoogle Analytics 4: wat is het en wat gaat er veranderen?
Data, Media