In oktober kondigde Google de volgende generatie van Google Analytics aan: Google Analytics 4 (GA4). Het is de bedoeling dat GA4 het huidige Google Analytics uiteindelijk zal vervangen. In deze blog zullen we je alles vertellen over de nieuwe…
Waarschijnlijk heb je het wel voorbij zien komen: Apple Safari en Google Chrome zullen de third party cookies gaan stopzetten. Hiermee sluiten we straks het tijdperk van traditionele remarketing campagnes af en moeten we een nieuwe weg…
Het eind van het jaar nadert en dat betekent dat de feestdagen alweer bijna voor de deur staan! Black Friday, Sinterklaas, Kerst: allemaal redenen voor de consument om extra veel te shoppen. En dus reden genoeg voor adverteerders om extra marketingbudget…
Wil je hoog in de zoekresultaten van Google getoond te worden? Dan is het belangrijk om je te richten op de juiste zoekwoorden. Maar hoe ga je hier mee aan de slag? Door gebruik te maken van long tail zoekwoorden heb je een grotere kans om boven…
A/B testen. Wie kent het niet.
Als je een fact-based organisatie bent, kun er niet omheen. Je maakt gebruik van A/B testen. Dit zorgt ervoor dat je continu blijft verbeteren door gebruik te maken van data. Door middel van A/B testen meet je…
Wil jij je online mediacampagnes relevanter en effectiever maken? Op dit moment gaat er nog veel mediabudget verloren doordat niet de juiste doelgroep bereikt wordt, of de doelgroep die al tot een aankoop over is gegaan niet uitgesloten wordt.
Met…
Door nieuwe technologieën is het tegenwoordig mogelijk om zonder ook maar een apparaat aan te raken, een zoekopdracht te doen. Voice Search is in opkomst en wordt dus ook steeds belangrijker voor marketeers. Maar hoe werkt het precies? En hoe…
‘Laat het maar over aan het systeem’, ‘niet te veel restricties opleggen’ en ‘zorg dat het systeem genoeg data heeft’ zijn steeds vaker voorkomende adviezen en antwoorden die wij als online marketeers aan klanten geven.
De opties…
Consumenten zitten niet meer te wachten op één generieke website of nieuwsbrief en willen producten en content zien die past bij hun interesses en koopgedrag. Personalisatie en 1-op-1 marketing zijn onderwerpen waar je als moderne marketeer…
Voor sommigen is het een uitkomst, voor anderen een hype waar ze het voordeel niet van zien: Dark Mode. Maar hoe je er ook tegen aankijkt, het is een ontwikkeling die steeds breder gedragen wordt in apps, smartphones en PC’s. Daarnaast krijgt…
Google Analytics 4: wat is het en wat gaat er veranderen?
Data, MediaVoorbereiding op cookieloos adverteren
Media5 tips om te adverteren tijdens de feestdagen
MediaHoger scoren in Google met long tail zoektermen
MediaA/B testen ingewikkeld? Zo pas je het toe binnen jouw organisatie!
Data, KennisAdvertising door middel van een CDP
Data, MediaHoe houd je rekening met Voice Search?
MediaMarketing automation binnen Google Ads
MediaCustomer Data Platform: wat is het en hoe begin je?
DataDark Mode in e-mail: wat kan, wat kan niet, en wie doen er mee
E-mail